Första kontakterna

Är du nyfiken på oss? Du är alltid välkommen att kontakta oss på mail eller telefon så lovar vi att svara på alla dina frågor.Vill du träffa oss så åker vi gärna hem till dig för ett helt förutsättningslöst möte där vi berättar mer om oss och vår verksamhet. Vi tar med fika och bjuder på.
Eller besök oss på vårt kontor i Örebro som självklart är handikappanpassat.

Vill du ha referenser så har vi kunder som du kan kontakta.

När du bestämt dig

När du bestämt dig för att bli kund hos så bokar vi en tid för ett möte. Där går vi igenom dina önskemål och träffar den som blir kundansvarig och närmsta kontaktperson för dig.

Tillsammans går vi igenom hur du vill ha det, tittar på budget och går noga igenom det uppdragsavtal som du ska skriva under.
Vi sköter sedan allt vad gäller uppsägning till den tidigare samordnaren, kontakter med Försäkringskassa och din kommun etc.

Du och din kundansvariga träffas sedan flera gånger innan assistansen hos oss startar På så sätt lär känna varandra och har ordentligt med tid att gå igenom exempelvis schema, eventuell rekrytering av assistenter etc.

Personliga assistenter

Om du vill ta med dig dina assistenter från din tidigare anordnare så ordnar vi det åt dig. Om du vill rekrytera nya assistenter så hjälper vi dig med att formulera en annons med de kriterier du har. Vi hjälper sedan till att sålla bland de sökande och är i möjligaste mån med vid intervjuerna av de du valt ut för att träffa.

På HPL Assistans är engagerade i våra assistenter och har nära kontakt med dem. Vi vet att om de känner sig trygga och trivs på jobbet så stannar de kvar och gör ett bättre jobb. Det ger i sin tur en trygghet för dig som kund.

Anhörig

Som anhörig till en kund är du en viktig person för oss. Läs mer under fliken Anhörig.